امروزه پوسترها به عنوان یکی از عمومیترین و رایج ترین ابزارهای فیزیکی، تاثیر بسزایی بر روی تبلیغات دارند. پوسترها با دریافت مجوز از سازمانهای مرتبط قابلیت نصب در اماکن مختلف را دارند. بر همین اساس با نصب پوستر در مکانهای پر رفت و آمد میتوان توجه اقشار مختلف جامعه را جلب نمود.
پوستر چیست؟
پوستر یا دیوارکوب که در اصطلاح انگلیسی (Poster) گفته می شود یک نوشته یا تصویر مفهومی بر روی کاغذ می باشد که غالبا در ابعاد بزرگ و بصورت عمودی طراحی می شوند. از این ابزار جهت تبلیغ محصولات و خدمات و یا اطلاع رسانی در خصوص رویدادهای مهم، به شکلی خلاقانه و در کمترین زمان استفاده می شود. از واژه پوستر تحت عناوینی دیگر همچون اعلان، آفیش و پلاکات نیز نام برده میشود.
پوسترها علاوه براینکه توسط کمپانیهای بزرگ بصورت خلاقانه جهت افزایش فروش و یادآوری برند و … مورد استفاده قرار میگیرند مورد توجه کسب و کارهای کوچک نیز هستند. و به طور کلی در زمینه های مختلف و برای فعالیتهای اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و … کاربرد دارند. طراحی یک پوستر به صورت خلاقانه و جذاب و همینطور استفاده از طرح، رنگ و زاویه دید مناسب تاثیر شگرفی در جلب توجه مخاطبین خواهد داشت.
انواع پوستر
- پوسترهای تبلیغاتی جهت پیشبرد فروش و یادآوری برند در ذهن مخاطب.
- پوسترهای آموزشی با هدف ارائه محتواهای آموزشی به شکلی ساده و قابل فهم.
- پوسترهای انگیزشی جهت ایجاد حس مثبت و الهام بخش در مخاطبان.
- پوسترهای فیلم جهت تبلیغ فیلم و سریال و با هدف جذب بینندگان جهت خرید بلیط و تماشای فیلم.
- پوسترهای مسافرتی با هدف الهام بخشیدن به مخاطبان جهت بازدید از مکانهای دیدنی.
- پوسترهای تحقیقاتی جهت ارائه نتایج حاصل شده از سالها تحقیق و پژوهش به صورت ساده و مصور.
- پوسترهای رویداد محوربا هدف اطلاع رسانی و فراخوان افراد جهت شرکت در مکان و یا رویدادی خاص.
