تفاوت بازاریابی و برندینگ
برای رسیدن به تفاوت بازاریابی و برندینگ، ابتدا باید بدانید بازاریابی چیست: بازاریابی یا مارکتینگ (Marketing) بصورت گسترده تعاریف بسیاری را شامل میشود. ولی در لغت به فراهم کردن کالاها و یا خدمات جهت برآورده ساختن نیازهای مصرفکنندگان، بازاریابی گفته میشود.
در فرآیند بازاریابی استراتژیها و تاکتیکهایی به کار گرفته میشوند که بنگاههای اقتصادی و شرکتهای مختلف با بهرهگیری از آنها در تلاش جهت یافتن جایگاه مناسب برای محصولات و خدمات خود در بازار هدف میباشند.
از مباحث مهمی که در بازازیابی بسیار مورد توجه میباشد درک خواستههای مشتری و تطبیق محصولات شرکت به منظور برآورده نمودن نیازهای مشتری است. در این راستا فرآیند سودآوری شرکت نیز مدنظر میباشد.

برندینگ چیست؟
برندسازی و یا برندینگ (Branding) به کلیه روشهایی اطلاق میشود که موجب ایجاد تصویر و چشماندازی از محصول، خدمت و یا شرکت شما در ذهن مشتریان و مخاطبانتان میشود. این فرآیند موجب ایجاد آگاهی و وفاداری مشتری نسبت به برند شما خواهد شد تا جاییکه مشتری جهت رفع نیازهای خود برند شما را ترجیح خواهد داد.
به طور کلی برندینگ باعث خلق ارزشی مطلوب از برند ما در ذهن مخاطب شده و تمامی موارد مربوط به هویت تجاری از قبیل حس، تجربه و تداعیات ذهنی را شامل میشود. در ادامه مقاله با مبنا رسانه شهر همراه ما باشید تا شما را با تفاوت بازاریابی و برندینگ آشنا نماییم.
تفاوت بازاریابی و برندینگ
همانطور که اشاره نمودیم در بازاریابی ارتباط شرکت با افراد مورد توجه است و به دنبال راهی جهت جلب توجه مخاطب به سمت برند میباشد. ولی برندسازی فراتر از ایجاد یک نام و یا لوگو خاص برای یک محصول و یا خدمت میباشد. در واقع در مسیر برندسازی مشتریان محصولات و خدمات یک شرکت را درک و تجربه میکنند.
در بازاریابی نتیجه کار به فروش ختم خواهد شد ولی در برندینگ شناخت و وفاداری مشتری از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود. مباحث مربوط به بازاریابی استراتژیهایی را شامل میشود که به صورت مداوم در حال تغییر میباشند ولی در برندینگ رویکردهای ثابت به کار گرفته میشود.
در این مقاله به تفاوت بازاریابی و برندینگ پرداخته شد. در ادامه میتوانید از دیگر مقالات مرتبط با حوزه بازاریابی و برندینگ بهرهمند شوید.
برند منشن چیست؟ نحوه ارزیابی بازاریابی درونگرا
-
ارسال شده توسط
omid2
- 0 دیدگاه ها
آرکتایپ چیست؟ معرفی 12 ویژگی جذاب آرکتایپ برند
-
ارسال شده توسط
omid2
- 0 دیدگاه ها
بازاریابی حسی چیست؟
-
ارسال شده توسط
omid2
- 0 دیدگاه ها